شیشه منحنی ( خم )

نویسنده : نووِل گلس
۱۴۰۳/۳/۱۲
شیشه منحنی ( خم )

امروزه در مصارف گوناگون همچون پارتیشن بندی فضا، نماهای نوین ساختمانی، شیشه ویترین فروشگاه ها، هندریل و جان پناه ها و .... از شیشه های منحنی استفاده می شود. این شیشه ها پاسخگوی طرح های نوآورانه و خلاقانه امروزی هستند و به شکل های مختلف مقعر، محدب و منحنی (قوس دار) وجود دارند.

زیبایی غیرقابل توصیف که می توانید در دکوراسیون های داخلی استفاده کنید و به نمای محل مدنظرتون جذابیت بیشتر اضافه کنید.

شیشه خم چگونه تولید میشود؟

در ابتدا تمامی شیشه ها به صورت صاف و تخت تولید میشود؛ اما در برخی مصارف خاص مانند شیشه ی نمای یک ساختمان کرو، از شیشه های قوس دار باید استفاده شود. به همین دلیل به شیشه های خم و منحنی نیازمند میشویم. شیشه های تخت با چندین روش متفاوت به شکل منحنی در می آیند. در یک شیوه پس از حرارت دادن تا دمای 650 درجه سانتی گراد با شعاع مورد نظر، شیشه را خم می کنند. این خم به صورت استوانه ای صورت میگیرد.

روش خم کردن داغ:  در روش خم کردن داغ، شیشه بین 580 تا 600 درجه سانتیگراد حرارت دیده و توسط قالب های مورد نظر شكل داده میشود؛ با این روش امکان خم کردن متعدد شیشه ها به شکل های گوناگون وجود دارد.

خم کردن سرد:  در روش خم کردن سرد شیشه حرارت دیده شده در دمای معمولی مانند دمای اتاق طی عملیات مکانیکی خم میشود.

خم کردن لمینت: این روش با ترکیبی از روش های خم سرد، داغ و لمینت صورت می گیرد.

چرا و در چه مکان هایی باید از شیشه خم استفاده کنیم؟

معمولا از شیشه های منحنی برای فضاهایی که به صورت خاص و منحصر به فرد طراحی شده اند؛ استفاده میشود. از شیشه های خم به دلیل زیبایی بالای آن ها برای نماهای آسمان خراش ها، سردر مغازه ها، ویترین های نمایشگاهی، دور آسانسور، گنبدها و نورگیرهای شیشه ای، آکواریوم، پارتیشن های اداری، کابین حمام و ... استفاده میشود. شیشه های منحنی با رنگ های متنوع، ظاهر زیبا و مینیمالی به فضای شما میدهند.

              

انواع شیشه های خم

شیشه های منحنی در انواع مختلف سكوريت، لمینت، آنیل شده، خم 90 درجه و خم ویترینی موجود هستند.

شیشه خم سکوریت: در فرایند شیشه های خم تولید شده با استفاده از شیشه سکوریت، مرحله سکوریت کردن شیشه ها قبل از خنک شدن آن صورت می گیرد. شیشه های سکوریت به هنگام شکستن آسیب پذیر هستند و برای محیط هایی که نیازمند ایمنی بالایی هستند؛ مناسب نمی باشند.
شیشه خم آنیل شده:  از شیشه های آنیل شده برای محیط هایی مانند ویترین های برخی فروشگاه ها و شیشه برخی پنجره ها که رعایت امنیت و ایمنی ضرورتی در آن ندارد؛ استفاده میشود. در این روش که در آن شیشه را گرم میکنیم و به آن اجازه می دهیم تا به آرامی خنک شود (بدون این که خاموش گردد) شیشه آنیل شده میگویند. این شیشه ها را می توان بعد از خم شدن نیز به فرم مورد نظر خود برش دهید.

شیشه خم لمینت:  برای داشتن استحکام و در محیط هایی که رعایت ایمنی در آنجا ضرورت دارد از شیشه های لمینت برای افزایش استحکام استفاده می شود. این شیشه ها پس از شکست بر جای خود به وسیله لایه محافظتی pvb مابین دو شیشه باقی می مانند.

شیشه خم ویترینی:  از این شیشه ها برای تزئین انواع مکان ها مثل دفاتر کار، مغازه ها، آپارتمان و ویلاهای مسکونی و... استفاده میشود؛ و در انواع مختلف مانند سکوریت، لمینت، رنگی، حکاکی شده، خم ویترینی تاشو و خم ویترینی طرح دار موجود می باشند.

شیشه خم 90 درجه: برای افزایش زیبایی و چشم انداز بهتر از شیشه خم ویترینی با زاویه 90 درجه استفاده می شود. از کاربرد این نوع شیشه ها می توان به ساخت پارتیشن های اداری، میز، ویترین و شیشه پنجره های كنج اشاره کرد.

انواع کاربرد شیشه خم

بالکن شیشه خم: از شیشه خم می توان به عنوان جان پناه شیشه ای در بالکن استفاده نمود. البته با کنار هم گذاشتن قطعات شیشه و حرکت آن ها بر روی ریل میتوان بالکن شیشه ای با شیشه خم تاشو داشت. هریک از این قطعات شیشه ای با توجه به محل قرارگیری، یک انحنای متفاوت خواهند داشت.

شیشه خم در درب های اتوماتیک یا گردان: یکی از شایع ترین کاربرد شیشه های خم برای درب های گردان ورودی مراکز خرید، یا اداری و تجاری و همینطور در بیمارستان ها و هتل ها استفاده می شود. همچنین  در برخی آسانسورها می توان از این نوع شیشه به کار برد.  

پارتیشن اداری شیشه خم:  برای فضاهای داخلی اداری و ایجاد تنوع بصری در فضا میتوان از پارتیشن شیشه ای منحنی استفاده کرد. شیشه های خم به دلیل نداشتن گوشه های تیز و قائم، فضای کمتری را اشغال میکنند و بسته به نوع فضا در برخی موارد برای سیرکولاسیون و حرکت بهتر درفضا از گوشه های خمیده استفاده میشود.

              

 مزایای استفاده از شیشه های منحنی

دوام بالا
شیشه های منحنی همانند سایر شیشه ها از مقاومت بالایی برخوردارند و باید توجه داشته باشید که به دلیل نصب و حمل سخت تر نسبت به شیشه های تخت، ایمنی و مقاومت در این نوع شیشه ها مهم است و حتما باید از نوع نشکن (سکوریت یا لمینت) تولید شوند.

زیبایی
شیشه های خم به دلیل انعطاف پذیری بالا برای بسیاری از مصارف گوناگون قابل استفاده هستند و در هر طرح و مدلی که انتظار دارید؛ با تنوع بالا تولید میشوند و برای هرنوع سلیقه و نظر دارای سبک است.

شفافیت
شیشه های منحنی مانند شیشه های تخت هستند و تفاوتی با یکدیگر ندارند. شفافیت این شیشه ها سبب میشود که برای انواع فضاها از آن استفاده کرد و سطوح منحنی شیشه در بخش های بیرونی ساختمان مانند درب ها، پنجره ها و نماهای شیشه ای، این اجازه را می دهد که نور به خوبی به فضای داخل نفوذ کند.

عوامل تاثیر‌گذار بر قیمت انواع شیشه‌های منحنی و قوس‌دار

•  ضخامت شیشه خم
•  ابعاد شیشه قوس‌دار
•  کیفیت و نوع شیشه ها
•  رنگ و طرح شیشه خم

در پایان

نوشتن کار جالبیه که از هزاران سال همراه ما بوده و کمک کرده تا همیشه به روز باشیم، ما در نووِل گلس فضا رو به شکلی آماده کردیم تا شما بتوانید مطالب حوزه صنعت شیشه رو در اختیار داشته باشید.

نووِل گلس با داشتن بهترین مشاورین و متخصصان در حوزه شیشه و آینه، بهترین خدمات را به تمامی عزیزانی که بالاترین سطح رضایتمندی را می خواهند ارائه می دهد. اگر شما علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه اجرا و خدمات نووِل گلس هستید؛ با ما تماس بگیرید .

مقاله ای که با عنوان « شیشه منحنی ( خم ) » مطالعه کردید، به طور اختصاصی برای وب سایت نووِل گلس گردآوری شده است و استفاده از آن فقط با ذکر منبع مجاز می‌باشد.

شما برای ارسال نظر باید اول وارد سایت شوید

ورود به سایت
۵ مقاله اخیر ۵ مقاله اخیر از این قسمت برای شما در دسترس است
Mr. Jafari
۱۴۰۳/۵/۲