شیشه اسپندرال و کاربرد آن در نمای شیشه ای

نویسنده : نووِل گلس
۱۴۰۳/۳/۱۹
شیشه اسپندرال و کاربرد آن در نمای شیشه ای

شیشه اسپندرال نوعی شیشه غیر شفاف (مات) است که در رنگ ها و طرح های مختلف بسته به نوع کاربرد؛ از آن استفاده میشود. شیشه اسپندرال با روش چاپ سرامیکی، فضای پشت آن ها غیر شفاف شده و قابل دیده شدن نمی باشد. این قابلیت به دلیل نحوه تولید و چاپ طیف های رنگی گوناگون بر روی شیشه و فرایند پخت آن صورت میگیرد.

این نوع شیشه ها اغلب برای نمای ساختمان ها و مراکز خرید استفاده می شود، به دلیل جلوه بسیار جذابی که دارد باعث جلب توجه نیز می شود. ترکیب آن با نمای سنگی یا سرامیکی در ساختمان ها، بسیار می تواند به زیبایی نمای شما کمک کند. نصب سریع و آسان آن باعث شده که طرفدار بسیار بالایی در صنعت معماری و دکوراسیون داشته باشد.

شیشه اسپندرال چه کاربردی دارد؟

این شیشه ها به منظور پوشاندن سطح بیرونی ساختمان از زشتی ها مانند تجهیزات الکترونیکی و مکانیکی، دریچه ها، داکت های تاسیساتی و... بکار می رود. بنابراین بیشترین کاربرد این نوع شیشه برای پوشش نمای بیرونی ساختمان ها برای زیبایی و مدرن جلوه دادن نما و افزایش یکپارچگی سطوح خارجی نما است. البته از شیشه ی اسپندرال برای دکوراسیون داخلی و پوشش نورگیرهای سقفی نیز استفاده می شود و به منظور غیرقابل رویت شدن آن دسته از سطوحی که نمیخواهیم دیده شود؛استفاده میشود.

نحوه تولید شیشه اسپندرال

برای تولید این شیشه ها از رنگ های بر پایه سیلیکون یا سرامیک به منظور ایجاد شیشه  رنگی یکپارچه و یک دست استفاده میشود. به این صورت که در ابتدا فرایند چاپ بر روی شیشه ها با رنگ و طرح های متنوع صورت گرفته و سپس بوسیله تاباندن اشعه مادون قرمز، رنگ موقتا روی آن تثبیت شده و برای تثبیت نهایی به داخل کوره فرستاده میشود؛ و تا دمای 650 درجه سانتیگراد پخته می گردد.

شیشه های اسپندرال از چه نوع شیشه ای و با چه ویژگی هایی ساخته میشوند؟

امکان اجرای نمای شیشه ای اسپندرال با شیشه های تک جداره، دوجداره و لمینت وجود دارد؛ اما به علت قرار گرفتن در نماهای کرتین وال بهتر است به صورت دوجداره استفاده شود تا تناسب و هماهنگی نمای کرتین وال بهم نریزد. این شیشه ها دارای یک لایه شفاف یا رنگی هستند که توسط یک ورق فلزی عایق بندی شده و به عنوان یک سایبان با امکان عبور نور به داخل نمای ساختمان و افزودن عمق به نمای خارجی عمل میکنند.

از ویژگی های مهمی که این نوع شیشه باید داشته باشد میتوان به موارد زیر اشاره کرد: 

•  عدم استفاده از شیشه های شفاف
•  قابل رویت نبودن فضا از پشت این شیشه ها
•  داشتن مقاومت کافی و بالا در برابر فشارهای حرارتی
•  طراحی درست و مناسب چسب و عایق های شیشه
•  نصب اصولی و دقیق پنل های شیشه اسپندرال

 

نقش رنگ، طرح و چاپ بر روی شیشه اسپندرال

در انتخاب رنگ باید توجه زیادی صورت گیرد زیرا یکنواخت اجرا شدن شیشه ها تاثیری مستقیم بر روی کیفیت نمای ساختمان می گذارد. برای مقاومت در برابر انواع تغییرات مانند خراش، پوسته پوسته شدن و ... از شیشه های سکوریت استفاده می شود.

نقش گرمایش در مقاومت شیشه

شیشه های اسپندرال چندین برابر شیشه های معمولی به دلیل ویژگی تقویت شدگی دربرابر حرارت، استحکام و مقاومت بالایی در مقابل فشار و تنش های گرمایی از خود نشان می دهند. از شیشه اسپندرال برای حفظ گرمای خورشید و مبحوس کردن آن استفاده میشود در نتیجه برای معماری پایدار و حفظ انرژی در ساختمان های صنعتی گزینه مناسبی هستند.

تطابق با نما و زیبایی ظاهری

شیشه های اسپندرال با دوام و مقاوم می باشند و برای جلوه دادن هرچه بیشتر زیبایی در نمای ساختمان آن را به صورت دوجداره نشان میدهند. دوجداره کردن علاوه بر از بین بردن تضاد بین شیشه اسپندرال با سایر شیشه های بکار رفته در نما، باعث عمق دار به نظر رسیدن شیشه و افزایش تطابق رنگی می شود.

                                     

مزایای استفاده از شیشه اسپندرال

•  پنهان سازی زواید و نازیبایی ها در نمای ساختمان
•  یکسان و یکنواخت جلوه دادن پوسته خارجی بنا
•  عایق مناسب حرارتی
•  قابلیت اجرا شدن با انواع شیشه های تک و دوجداره
•  قابلیت تولید در انواع رنگ و ضخامت
•  شیشه های مقاوم با ایمنی بالا
•  مقاوم در برابر خوردگی و انواع آسیب های شیمیایی
•  نصب آسان و سریع
•  شیشه های مقاوم در برابر تغییر رنگ

در پایان

نوشتن کار جالبیه که از هزاران سال همراه ما بوده و کمک کرده تا همیشه به روز باشیم، ما در نووِل گلس فضا رو به شکلی آماده کردیم تا شما بتوانید مطالب حوزه صنعت شیشه رو در اختیار داشته باشید.

نووِل گلس با داشتن بهترین مشاورین و متخصصان در حوزه شیشه و آینه، بهترین خدمات را به تمامی عزیزانی که بالاترین سطح رضایتمندی را می خواهند ارائه می دهد. اگر شما علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه اجرا و خدمات نووِل گلس هستید؛ با ما تماس بگیرید .

مقاله ای که با عنوان « شیشه اسپندرال و کاربرد آن در نمای شیشه ای » مطالعه کردید، به طور اختصاصی برای وب سایت نووِل گلس گردآوری شده است و استفاده از آن فقط با ذکر منبع مجاز می‌باشد.

شما برای ارسال نظر باید اول وارد سایت شوید

ورود به سایت
۵ مقاله اخیر ۵ مقاله اخیر از این قسمت برای شما در دسترس است
Mr. Jafari
۱۴۰۳/۵/۲