راهنمای خرید درب اتوماتیک شیشه ای

نویسنده : نووِل گلس
۱۴۰۳/۳/۲۶
راهنمای خرید درب اتوماتیک شیشه ای

درب های اتوماتیک شیشه ای، یکی از اجزای مهم در ساختمان سازی است که با استفاده از سنسور، موتور و کنترلر بدون کمک به نیروی انسانی و به صورت خودکار باز و بسته می شود که با نام درب های برقی نیز شناخته می شود.

 برای مکان های پر تردد مانند هتل ها، اماکن عمومی، مراکز تجاری و پاساژ ها، فروشگاه ها، بیمارستان ها و پارکینگ ها از درب های اتوماتیک به دلیل استفاده آسان آن استفاده می شود.

این درب ها، در مدل ها و کارایی های مختلف در بازار عرضه شده اند و استفاده از آن ها در بسیاری از مکان های عمومی و پر رفت و آمد اعم از مجتمع های تجاری، مسکونی، بانک ها، بیمارستان ها و ... بسیار فراگیر می باشد. درب های اتوماتیک شیشه ای در دسته تجهیزات کنترل تردد محسوب میشوند؛ که مخصوص عبور و مرور افراد طراحی شده و با گیت های تردد خودرو کاملا متفاوت هستند. شاید هزینه های بالای تهویه در درب های اتوماتیک و تعویض آن ها با درب های معمولی، شما را از خرید این محصولات مدرن منصرف کند؛ اما توجه کنید که اگر در محلی پر رفت وآمد باشد و یا نیازمند استانداردهای امنیتی و معماری خاصی باشد که توسط درب های معمولی برآورده نشود؛ بایستی در انتخابتان تجدید نظر کنید.

انواع درب های اتوماتیک شیشه ای

این درب ها متناسب با کاربری، میزان تردد، بودجه و غیره در انواع مدل های مختلف به بازار عرضه میشوند. این مدل درب ها عبارت اند از:

درب اتوماتیک کشویی (Automatic sliding doors)

 از معمول ترین مدل های درب های اتوماتیک شیشه ای است که بسته به محل نصب در دو شکل مسطح یا خمیده می توانند طراحی شوند. لنگه درب توسط یک ریل جابجا می شود. مدل تلسکوپی نیز در دسته درب های اتوماتیک کشویی قرار می گیرد. 

درب اتوماتیک لولایی (Automatic swing doors)

لنگه درب حول  یک محور مانند یک درب معمولی به صورت اتوماتیک باز می شود بنابراین همان فضایی را نیاز داریم که برای باز شدن یک درب معمولی می خواهیم.

درب  اتوماتیک گردان (Automatic revolving doors)

محور دوران به جای انتها در مرکز  لنگه  قرار داشته و درب حول آن دوران 360 درجه دارد. این نوع درب ها معمولا برای محیط هایی که از فضای کافی برخوردار هستند مناسب اند.  

              

درب اتوماتیک  بادبزنی،  اتوبوسی یا فولدینگ (Automatic folding doors)

به دلیل برخورداری از معماری خاصی که دارد برای استفاده بهینه از فضای ورودی انتخابی مناسب می باشد.  

پارامترهای اصلی در خرید درب اتوماتیک:

 کاربری درب اتوماتیک، محل نصب آن کجاست؟ 

الزامات امنیتی، بهداشتی، رفاهی و یا سایر استاندارد های دیگر مکان به مکان با هم متفاوت می باشد. اگر درب در مکانی امنیتی مانند بانک نصب میشود و یا به طور کلی مسئله تأمین امنیت یک محل برای شما در اولویت قرار دارد؛  باید به جنس و استحکام درب، قابلیت های تشخیص هویت و اجازه ورود و همچنین امکان اتصال به سیستم هشدار توجه کنید. معمولا درب های کشویی و در کل تمام مدل هایی که امکان بسته شدن کامل و قفل شدن را دارند برای منظورهای امنیتی طراحی میشوند. در مکان هایی که حجم جمعیت وارده و خارج شونده از یک ورودی مشترک بالاست و نیاز به سامان دهی رفت وآمد می باشد؛ از درب های گردان استفاده میشود. این نوع درب ها با سرعتی مشخص همواره در حال چرخش بوده و در مواقع اضطراری نیز توسط سنسور چشمی حادثه را تشخیص می دهد.

• مراجعه کنندگان

توجه به ویژگی های مشترک در عموم بازدید کنندگان تا حد زیادی در انتخاب نوع و شکل ظاهری درب ها مؤثر است، به گونه ای که حتی شاید لازم باشد آن را سفارش سازی کنید. توجه به این که آیا بیشتر سالمندان از مراجعه کنندگان هستند و یا کودکان، افراد با چرخ های خرید، چمدان، ویلچر و یا سایر تجهیزات خاص، میتوانند روی عرض درب، مدت زمان باز نگه داشتن و یا بسته شدن آن تأثیر بگذارند.

• نرخ تردد افراد و اشیا

میزان بازدید روزانه یکی از تعیین کننده ترین عواملی است که در خرید درب اتوماتیک هوشمند مؤثر است. اگر صاحب کسب و کاری هستید که روزانه عده زیادی مراجعه کننده دارید؛ درب اتوماتیک شما باید از جنس خوب باشد تا هزینه تعمیر و نگهداری آن نیز کاهش یابد و یا سرعت باز و بسته شدن درب نیز باید تا حد زیادی بالا باشد. در برخی موارد مانند ورودی پاساژ ها و مراکز خرید تقریبا در هر لحظه عبور و مرور داریم که در این حالت باز و بسته شدن درب عملی وقت گیر و فرسایشی به شمار می آید. بنابراین مقرون به صرفه است تا با سرعت ثابتی مدام در حال چرخش باشد. در صورتی که پذیرای مشتریان کمی در طول روز هستید نیز میتوانید از درب های با کیفیت پایین تر نیز استفاده کنید، که این می تواند برای شما صرفه اقتصادی داشته باشد.

• صرفه جوی در مصرف انرژی

مسئله جلوگیری از اتلاف انرژی یکی از مهم ترین نکاتی است که باعث کم شدن هزینه ساختمان و رفاه بیشتر میشود. در این رابطه میتوان با انتخاب فریم مناسب درب اتوماتیک و به عبارت دیگر درزگیری آن، از اتلاف بی رویه انرژی گرمایی و همچنین هزینه های مربوط به مصرف برق جلوگیری نمود.

              

• معماری و زیبایی سازی محیط

همان طورک قبلا ذکر شد درب اتوماتیک شیشه ای قابل سفارش سازی هستند. شما می توانید المان های زیبایی سازی و معماری مدرن ساختمان را در طراحی این محصول مد نظر بگیرید. این امر مخصوصا برای هتل های لوکس و مکان هایی که پذیرای مهمان ها و گردشگرها می باشد، بسیار ضروری می باشد. با توجه به فضای ورودی و دیواری که درب را در بر می گیرد؛ درب هایی با ظاهر خمیده ظاهری جدیدتر نسبت به درب های کشیی معمولی به ساختمان میدهند. از جزئیاتی چون جنس فریم، رنگ بدنه، رنگ شیشه و ... نیز نباید غافل شد.

• بودجه

هرچه امکانات بیشتری را از درب اتوماتیک مورد نظرتان انتظار دارید باید هزینه بیشتری برای آن پرداخت کنید. در این زمینه کوچک ترین المان ها از جمله جنس فریم درب اتوماتیک نیز در قیمت کل مؤثر است. انواع خمیده درب های شیشه ای از نوع مسطح آن اندکی گران قیمت تر هستند. همچنین برخی از درب های اتوماتیک، مجهز به سیستم های تشخیص هویت، سیستم حضور و غیاب، سیستم هشدار سرقت و یا اعلام حریق هستند که نسبت به درب های اتوماتیک معمولی گران قیمت تر می باشند.

• ابعاد سفارشی درب اتوماتیک شیشه ای

 عرض و ارتفاع درب اتوماتیک شیشه ای یا به عبارتی میزان باز شدن درب از موارد مهمی است که باید متناسب با مکان مورد نظر انتخاب شود. برای نمونه اگر شما صاحب یک نمایشگاه ماشین هستید و یا تمایل دارید تا محل کارتان را به درب اتوماتیک مجهز کنید؛ بهترین پیشنهاد یک درب تلسکوپی دو موتوره خواهد بود که برای ابعاد آن حتما نیاز به شخصی سازی سفارش خود را دارید؛ که البته در این مثال ماكسيمم مقدار باز شدن یک درب اتوماتیک را نیازمند خواهید بود.

در پایان

نوشتن کار جالبیه که از هزاران سال همراه ما بوده و کمک کرده تا همیشه به روز باشیم، ما در نووِل گلس فضا رو به شکلی آماده کردیم تا شما بتوانید مطالب حوزه صنعت شیشه رو در اختیار داشته باشید.

نووِل گلس با داشتن بهترین مشاورین و متخصصان در حوزه شیشه و آینه، بهترین خدمات را به تمامی عزیزانی که بالاترین سطح رضایتمندی را می خواهند ارائه می دهد. اگر شما علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه اجرا و خدمات نووِل گلس هستید؛ با ما تماس بگیرید .

مقاله ای که با عنوان « راهنمای خرید درب اتوماتیک شیشه ای » مطالعه کردید، به طور اختصاصی برای وب سایت نووِل گلس گردآوری شده است و استفاده از آن فقط با ذکر منبع مجاز می‌باشد.

شما برای ارسال نظر باید اول وارد سایت شوید

ورود به سایت